Je skútr motorka? 

Rozhodl jsem se sdílet můj pohled na toto téma. V podstatě celý život jsem řídil jen dva typy dopravních prostředků. 

Automobil (od svých 18 let) a kolo (začátek se traduje někdy kolem 8-12 roku páně mého).

 

Teď na přelomu 44 roku jsme se rozhodl vyslyšet vnitřní pocity zakoupit si skútr. Nikdy před tím jsem na motorce neseděl a ze zkušenosti jsem věděl, ať budu dělat co budu dělat, občas se stane, že prostě spadnu.  

 Pořídil jsem si na doporučení maxi skútr Honda PCX 125, a za 4 měsíce co jí vlastním jsem najel 1994 km. 

  

Nemám srovnání s jinými typy skútrů.  Možná vzhledem k tomu, že se znám, jak se obecně učím a jezdím, tak od samého začátku o Hondě uvažuji v kontextu… 

 „Jsi motorka!“ 

boy-scooter-jacket

Co mě k tomu vede, je udržet si respekt.  

  •  Je to stroj, který je citlivý na plyn a má zrychlení i v kopci.  

  •  Do kopce, a to i se sklonem kolem 5°, zrychluje až na 80 km/h. 

  • Váží 126 kg. 

  • Konstantně drží rychlost 100 km/h, což na většinu silnicích není možné jet v rozmezí 70-90 km/h ani autem. 

 Je prospěšné si udržet respekt… 

 …. i když třeba zvuk motoru nikoho neohromí 

 …. i když potkám limit rychlosti a ostatní v provozu mě mohou předjet 

Tak i přesto věřím, že nejen pro zdraví, ale i učení, jak na skútrech jezdit a případně přejít na stroje jenž nelimituje tak brzo jejich výkon, a mít s sebou již dobrý základ jemuž nový stroj pomůže dále růst.  

Nedobrzdit, přejet v zatáčce do druhého pruhu, či ztratit kontrolu nad strojem v 100 km/h nebo 170 v km/h, je pro to, zda vstanu, či jak dlouho budu ležet úplně stejné.  

Já osobně jsem za krátkou dobu, čelil situacím, kdy by bylo jednoduché říci… 

scooter-road-travel

„Motorky jsou nebezpečné!“ 

.. a vůbec bych nevnímal, jak mé rozhodnutí, všímavost, ztráta koncentrace a unesení pocitem ze stroje pode mnou před-vytváří možnost hodnocení nadcházející situace jako nebezpečné. 

Ať mnou samým, či jiným účastníkem dopravního provozu. 

Buďte obezřetní i skútr je motorka.